Nyår 2015/2016

2015 var ett av de bästa åren för oss, mycket bra hände och det skedde många förändringar för oss! Jag tänkte summera året lite så jag kan gå tilbaka och minnas!
 
Januari - Rion hade just fyllt ett år och började gå, det var stort. Helt plötsligt kändes det som man inte hade en bebis utan ett litet barn och han vart väldigt självständig iom att han började gå.
 
Februari - Vi fortsatte att klicka oss in på hemnet k princip varje dag och var på några visningar men inget kändes rätt eller så var det för mkt fel, som fukt till exempel! Vi ville inte ha källare heller så vissa hus gick bort pga det. 
 
Mars - 5 mars köpte vi vårt hus, sån lycka! Vi hoppade runt hemma och var i chock, vilken grej vi lyckats med på så kort tid! 
 
April - Mycket tid gick åt att skriva på och fixa med en massa till huset. Vi tittade mycket på inredning och sorterade en massa så flytten skulle gå smidigare. Bland annat köpte jag en massa plastbackar som jag fyllde med diverse saker.
 
Maj - I maj blev vi gravida med dessa små tjejer efter att jag i några månader haft bebislängtan. Jag fick ett mail om ety jobberbjudande som jag tackade ja till. Och vilken tur att jag gjorde det, har trivts bäst där jag är nu och längtar tillbaka.
 
Juni - Jag plussade den 9 juni tror jag och mådde illa och kände mig allmänt svag i kroppen! Cyklade till jobbet varje dag vilket var så skönt! Vi var en sista sväng till banken och flyttade in i vårt hem den 15 juni om jag inte minns fel, men vi fick nycklarna några dagar innan. Jag nådde även min målvikt, 53 kg vägde jag! - 36 kg efter graviditeten med Rion. Snart börjar den resan på nytt och gudarna vet hur taggad jag är! 
 
Jag och Rion tog sommarlov och njöt av atg bara kunna öppna altandörren och gå ut på vår gård. T började med renovering direkt, bytte bland annat golv och dörrar. 
 
Juli - Vi åkte på semester till Kosovo och blev borta i en månad. Vi hann få några härliga sommarveckor i Sverige också så vi hade tur. Vi var även till Albanien i 9 dagar där vi solade och badade tillsammans med Ts familj.
 
Jag var på ul och såg bara en bebis men efter Albanien semestern var jag på ett till och fick reda på att vi väntade tvillingar ❤️
 
Augusti- Vi kom tillbaka till Sverige och jag började på mitt nya jobb och stormtrivdes. Rion var hemma med mormor i några veckor och skolades sen in på förskolan i slutet på augusti vilket gick över förväntan. T skolade in han första veckan och jag tog andra veckan, teampower 😂
 
September - november Hösten gick till renovering av mycket, bland annat trappan! Sen bestämde vi oss för att renovera köket så det tog mycket tid och några turer till Ikea för planering och beställning. Allt vi gjorde o hemmet tänkte vi 'detta är första gången i vårt hus' vi firade bland annat Bajram och hade min syster & mina föräldrar här då. Våra födelsedagsr firades och vi hade det allmänt bra med en fungerande vardag även fast det ibland blev väldigt stressigt med min tvillinggraviditet. 
 
December - Rion fyllde två år och firades. Köksrenoveringen drog igång lite smått och igår blev renoveringen helt klar 😀 Vilken lättnad att vi hann innan bebisarna kommer. 
 
2015 var ett otroligt händelserikt år med mycket nytt för oss. Vi hade turen att allt var bra saker som vi kände oss redo för. Jag hoppas och tror att 2016 kommer bli ett lika bra år men kanske lite mer avslappnande och inte så mycket nya stora förändringar i vår familj. Vi kommer få två nya familjemedlemmar som vi ska lära känna och resa och bara ta det lugnt! Det ser jag fram emot, ett lugnt år där jag får njuta av att vara hemma med mina barn och leka massor. 
 
Albanien 2015
 
En tvillingmage i 3e månaden, sån stor skillnad mot för när jag var gravid med Rion då jag redan i tredje månaden var stor som ett hus.
 
Påväg ut på kvällen I Albanien - Mörk och mörkare haha! 
 
 
En morgon i Kosovo 
 
Trackback
RSS 2.0