Vecka 36 (35+5)

I torsdags var jav hos bm, blodtrycket var lite högt igen men blev lägre efter en stund. Tvilling 1 hjärtljud 130 och tv 2 148! Efteråt fick jag gå upp på spec-mvc där de gjorde en ctg kurva och kollade med ultraljud då jag känt dem mindre men allt såg bra ut. 
 
Idag hade jag ett tul inbokat. Tvilling 1 ligger fortfarande på -19 så det är bra att det inte går neråt utan hon verkar följa sin kurva. Tvilling 2 ligger på -7. Tvilling 1 väger nu 2200 g och tvilling 2 väger 2500 g! Läkarn hade väldigt svårt att mäta dem då de låg så tokigt och hon tröck som jag vet inte vad så nu är jag alldeles öm där hon varit med den där grejen 😩 Hon kände även på tappen då hon sa att huvuderna ligger så långt ner och tappen är mjuk och nånting med ett finger 😂 Dock betyder det ingenting då man som omföderska kan gå så i flera veckor. Hon hade svårt att se vilken som blir tvilling ett då båda ligger så nära varandra med huvudena men tillslut så såg det ut som att den vänstra tvillingen som alltid varit tvilling 1 nog ligger längre ner med huvudet. Ska tillbaka om 2 veckor så får vi se vad som händer! 
 
Annars är det tungt, gör ont att sitta, ligga, gå! Inatt hade jag halsbränna då jag tagit bort ena kudden eftersom jag inte haft ont i öronen på några dagar men fick sätta tillbaka kudden då det var jobbigt med halsbrännan. Sammandragningar har jag men nu har de onda avtagit. Lär nog gå över med dessa tjejer... Så otroligt less är jag nu men det är väl bara att bita ihop.
 
På torsdag ska jag till bm igen, ett evigt springandes där...
 
I helgen var vi en sväng till Borlänge, jag orkade gå igenom hela Ikea och en sväng på kupolen så helt sängliggandes är jag inte men det kändes kan jag lova. Dock är jag för envis så det gick. Vi hittade lite smått och gott 😊 Köksrenoveringen går bra och det blir så fint!
 
Idag var Rion tillbaka på fsk och vi tittade på lite bilder som de tagit på hans födelsedag på den stora skärmen! Rion satt och peka på sig själv och sa titta titta ❤️ När jag skulle gå vinkade han glatt och så var det inte mer med det, hade väntat mig lite motstånd då han varit hemma så länge men icke, han var så lugn så. Lättare unge att ha att göra med får man ju leta efter 💕
 
 
Mina tre små älsklingar, älskar denna bild, Rion med magen där småsystrarna ligger ❤️ Så nära men ändå så långt bort ❤️ Snart så...
Trackback
RSS 2.0