Vecka 37 (36+2)

Vecka 37... Fy vad less jag är! 
 
Igår var jag till bm, tvilling 1 hjärtljud 125-130 och tvilling två 135. Hon kände på tappen och jag är 1-2 cm öppen vilket dock är normamt som omföderska. När jag var öppen 3 cm med Rion hade jag redan börjat med lustgasen så inte undra på att det oftast går fortare med andra/tredje barnet.. Bm sa också det, att det oftast är därför det går fortare för man kan vara 4-5 cm öppen utan att man är i aktiv förlossning.  Tappen är iaf mjuk och 2.5 cm lång.
 
Om 12 dagar ska jag till spec mödravården igen för tul och bedömning av igångsättning som jac verkligen hoppas jag får om jag inte fött tills dess men självklart hoppas jag att det kommer igång innan även fast jag vet vad som komma skall... Jag tror den bästa förlossningen är den första, då vet man inte vad som väntar och hur mkt ondare det kommer göra.
 
Jag är tung i kroppen, jobbigt att gå, stå,sitta,ligga! Bebisarna är så starka att deras rörelser gör ganska ont! Jag har inte så mkt sammandragningar, eller jo men inte onda! 
 
Jag är svullen som jag vet inte vad och är allmänt less på detta nu. Ska till bm nästa vecka igen så får hoppas att det hänt lite mer tills dess. 
 
Igår var jag in till stan och handlade lite inreding till köket, strumpbyxor till tjejerna och mascara till mig. Var även på kappahl där det blev underkläder och en fin Dinosaurietröja till Rion. 
 
Efter T slutade var vi på Em och beställde tre barstolar och så fin lite blommor följa med hem. Vi var en sväng förbi mio också men barstolarna var finare på Em, dock blev det lite mer köksgrejer på mio. 
 
Rion är inne i en utvecklingsfas tror jag eller så känner han på sig att det är nära nu. Efter att ha varit hemma i 3 veckor brydde han sig som vanligt inte när jag lämnade han på förskolan men sen i onsdags vill han inte alls stanna där och gråter och springer efter mig. Att han sen inte vill med hem när jag hämtar är en annan sak.
Han har blivit extremt mammig, ikväll tex så satt jag bredvid honom i soffan men gick och la mig en bit bort från han i soffan varav han direkt följer med ipaden och sätter sig tätt intill mig. Senare när jag kliver upp så är han snabb med att ställa sig upp ocv med ipaden följa med mig In på toa och vänta tills jag är klar där.. Haha 😂 Mig gör det absolut inget då jag älskar att va han nära men funderar hur det blir med bebisarna sen. Idag visade jag han bebisar på telefonen och han sa snabbt beba beba ❤️
 
Det var alltså vecka 37, tungt men det går och jag håller ut! 
 
25 dagar kvar idag och jag går in i månad 9 imorgon! 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0