Vecka 38 (37+4)

Inga bebisar än 😩
 
I måndags mär jag fortfarande var i v 37 var jag en sväng till spec mödravården, gjorde ctg + ultraljud vilket såg bra ut. Läkaren kände och jac var öppen 3 cm nu, 1.5 cm lång tapp som är mjuk och framåtlutad! Hon gjorde en hinnsvepning men kände inte något efter det, bara att det stack lite den kvällen. Sedan i tisdags har min slempropp gått i omgångar (med Rion märkte jag aldrig av den förrän vattnet gått) men ingenting har ändå hänt. Sedan igår går inte slemproppen mer så vi väntar... Och väntar!
 
I onsdags var jag till bm, allt såg bra ut och även hon kände men det var samma status där.
 
Jag har inte haft några onda sammandragningar eller förvärkar alls men inatt vaknade jag av en ond sammandragning och de fortsatte att komma under 2 h med 9-11 min mellanrum. Sen kunde jag somna om och nu på morgonen gör det liiite ont ibland men inte så att något skulle vara på gång utan det är bara förvärkar. Med Rion hade jag tur att vattnet gick först och sen började värkarna komma efter ca 2 h, då visste jag att det var på gång och man slapp tänka ifall det bara är förvärkar. Denna gång verkar bli annorlunda... 
 
På onsdag ska jag till spec mödravården igen för ställningstagande till igångsättning, dock verkar den läkaren inte tycka att man sätter igång men min bm tkr de ska göra det då det till och med står i landstingets riktlinjer så vi får se.. 
 
 
Jag tkr det är så drygt just nu och det känns som jag är gravid i v 47!! Jag ser en massa bebisar komma nu i de olika grupperna nu och längtaar efter mina. Tjejerna har varit helt galna de sista dagarna och det gör så ont när båda spretar ut åt vartsitt håll. Min mage är stor och det är tungt att gå och bära den. 
 
 
Annars är allt bra, förra söndagen kissade Rion för förstagången på toan 😀 Efter det har det hänt några ggr till när T tagit hand om det då jag inte orkar... Jättekul och han tkr om att sitta där till skillnad från förut då han bara skrek när vi satt han där. Han härmar mycket, han kallar min mamma för Bile 😂 När jag pratade med Ts mamma och det var dåligt nät sa jag, mami hallo, varpå Rion säger mami haooo! Han kan inte säga L så det låter så roligt och dom blir så glada när han försöker prata med dom. Sen när dom frågar något säger han po, po! ❤️ 
 
Köket är helt klart och det är sååå fint, kmr bilder sen! Igår var vi och handlade mat och köpte även nya gardiner till köket. Idag behöver vi köpa mattor men får se om vi hinner då killarna är ute och leker just nu och Rion sen ska sova. Vi köpte en dörrmatta och skoställ iaf så där är det fint 😊 Jag har tagit undan all guld och brun inredning som hör hösten till och har nu köpt massa i silver, lila,rosa och pastellfärger! Vååår! Det blev jättebra. 
 
Om jag kan och orkar ska jag försöka skriva en rad när vi är på väg till förlossningen när det väl är på g så kan ni önska oss lycka till 🌸
Trackback
RSS 2.0