Sommar och semester

Hej! 
 
T jobbade sin sista dag igår och har nu semester, gissa om det varit efterlängtat! Även fast det varit fredag har det känts som helg då vi inte är vana att ha pappan hemma på vardagarna! 
 
I veckan var det Eid så vi hade över min mamma och syster med familj på middag och fika! Älskar att ha över familj på middag nu när vi bor i hus. Förra helgen var jag, mamma och min syster till Borlänge och shoppade och jag hittade ganska mkt faktiskt så det var kul. Lämnade tillbaka återkallade grindar till Ikea också. Idag var jag och mamma på stan och handlade lite till Kosovo, imorn ska jag förbi Kappahl och sen är vi redo. Ska packa imorgon också! Nästa vecka åker vi, ska bli så skönt att få gång semestermode och slippa allt som har med hemmasysslor och rutiner att göra. 
 
Imorgon tänkte vi även svänga förbi marknaden här så Rion får åka lite karuseller 😊 Tjejerna får premiärprova bärselarna.
 
Jag har inte kunnat uppdatera er kring min viktresa på samma sätt som efter Rion så här kommer en sammanfattning. 
 
Rion status - Inskrivningsvikt 72 kg (i v 13 så kan ha gått upp innan dess) gick upp 17 kg och vägde 89 i slutet! gick ner till 62 kg på 5 mån och resten inom 1.5 år. Då vägde jag 54 kg. Gick neR 35 kg!
 
Tvillingarna status - Inskrivningsvikt 61 kg ( vägde dock 54 när jag blev gravid och gick upp 7 kg på tre mån, var alltså på inskrivning i v 13). En månad innan fl vägde jag 90 kg!!!😳 Sen vägde jag mig inte mer så gick säkert upp lite till men det jag inte med säkerhet. Alltså gick jag upp 36 kg! Helt jäkla galet när jag tänker efter nu och tyckte inte heller att jag åt så mkt men samlade på mig mkt vätska och ja, jag går helt enkelt upp mkt under mina graviditeter! Som tur är kmr jag inte vara gravid nå mer 😎 
 
Nu ganska exakt 5 mån efter väger jag 61 kg! 3 dagar efter fl vägde jag 81 kg, så jag har alltså totalt gått ner 29 kg men 20 kg har jag gått ner med en jäkla anamma! Tror att jag vägde mer än 90 kg eftersom jag inte gick ner så mkt av fl! 
 
Jag ammade Rion i 8 mån och åt nyttigt och kilona var väldigt lätta att göra av med tack vare amningen. Tjejerna ammade jag i två månader och kilona har varit jobbigare att gå ner! Har ätit strikt och ändå fått kämpa, med Rion gjorde jag liksom inget och gick ner. 
 
Jag såg så fram emot att amma länge denna gång då Rion vägrade bröstet efter 8 mån. Men jag kunde aldrig ana hur svårt det skulle vara, både psykiskt och praktiskt. Dubbelaming funkade inte då tjejerna var så små och bara skrek så jag ammade en i taget men medan jag ammade den ena skrek den andra hela tiden så när jag trodde att den första var någorlunda mätt så var jag tvungen att avbryta henne för att ta den andra. Otroligt påfrestande. På natten ammade den ena 40 min, sen den andra 40 min sen sov de i 1.5 h och så börjades det om. Det var inte hållbart och det tog hårt på mig faktiskt, men efter att jag slutade amma pga att jag introducerade ersättning ibland och det uppstod så kallad tuttförvirring så ville tjejerna bara ha nappflaskan. Det blev dock mkt enklare efter detta, jag kunde mata båda samtidigt och matningen på natten gick ju ist superfort så jag fick ner sömn. Kommer ändå alltid att vara ledsen över att det inte blev som jag planerat och hoppats på. Hade till och med kunnat skaffa en till bebis bara för att få amma länge 😊 
 
En sista sak! Det var 10 år sen vi gick ut nian tydligen så några av mina gamla klasskamrater skapade en Fb grupp för oss och planerar en reunion I aug. Jag hoppas verkligen att jag kan åka upp och delta. Det är något som bara händer en gång så jag hoppas jag hinner och har möjlighet att åka upp. Skulle kännas så bra ända in i själen att åka tillbaka hem om än bara för nån dag och den så saknar jag mina två absoluta bästa vänner - mina Jasminor! Har inte varit världens bästa vän efter flytt, plugg, giftermål och barn men det hoppas jag ska ändras och att vi kmr ses oftare ❤️ Tiden går för fort.
 
En rejäl uppdatering - ha en fin sommar allihopa så hörs vi efter semestern! 
 
 
 
 
❤️
Trackback
RSS 2.0